COME JOIN US!
We are FREE from advertisements & not for profit, discuss KPOP without ad-blockers.
Register Now

IZ*ONE's disband date is going to be revealed TODAY (1 Viewer)

Will IZ*ONE get a contract extension

  • No

    Votes: 3 30.0%
  • Yes

    Votes: 4 40.0%
  • Only some members will continue on

    Votes: 3 30.0%

  • Total voters
    10

maruberry

I offer free hugs
.
Joined
18 November 2018
Messages
13,290
Reactions Received
41,333
Points
28,742
Location
confusion
Gender
Non-Binary
Pronouns
He/They
Ship
Wreck
Or well Tomorrow depending on whether it's the 3rd or the 4th for you rn...

But supposedly we are getting a report on whether IZ*ONE is going to disband as planned or get an extention... TODAY!
I am scared

like actually scared....

@Wiz*one
 
Joined
21 February 2019
Messages
25,316
Reactions Received
54,794
Points
25,964
Fandom
soneWizluv
Or well Tomorrow depending on whether it's the 3rd or the 4th for you rn...

But supposedly we are getting a report on whether IZ*ONE is going to disband as planned or get an extention... TODAY!
I am scared

like actually scared....

@Wiz*one
folks are split as to if today is the day..

Yena did say good news was coming this day last month some time.
 

NASA

3ᑢ273⁷
.
.
Joined
1 July 2019
Messages
4,814
Reactions Received
19,136
Points
9,231
Location
3ᑢ 273⁷
Fandom
arianator
Gender
Female
Ship
I have no idea whats going to happen but honestly I really want them to just be a permanent group :reallysadcat:
 

RainbowDevil

Lucifers Favorite Son
.
Joined
11 November 2018
Messages
5,597
Reactions Received
18,445
Points
4,416
Location
Serbia
Fandom
Multi-king
Gender
Male
Ship
It better be really really good news :sadcat: Or else I'll be highly sad. Having just a few members continue wouldn't be the same but I'd still rather that than a full disbandment, It'd also kinda depend on the members somewhat cause my love is not equal :taemsip:
 

maruberry

I offer free hugs
.
Joined
18 November 2018
Messages
13,290
Reactions Received
41,333
Points
28,742
Location
confusion
Gender
Non-Binary
Pronouns
He/They
Ship
Wreck
It better be really really good news :sadcat: Or else I'll be highly sad. Having just a few members continue wouldn't be the same but I'd still rather that than a full disbandment, It'd also kinda depend on the members somewhat cause my love is not equal :taemsip:
Honestly SAME!

Although I am kinda torn, bcs I would honestly love to see Chaeyeon in the WM girlgroup, bcs she isn't getting nowhere near enough love and appreciation in IZ*ONE.
 

RainbowDevil

Lucifers Favorite Son
.
Joined
11 November 2018
Messages
5,597
Reactions Received
18,445
Points
4,416
Location
Serbia
Fandom
Multi-king
Gender
Male
Ship
Honestly SAME!

Although I am kinda torn, bcs I would honestly love to see Chaeyeon in the WM girlgroup, bcs she isn't getting nowhere near enough love and appreciation in IZ*ONE.
She isn't? I mean she doesn't have that many singing parts and such but she did have an entire dance break in SSoS and actually gets screen time. She-s also extremely popular internationally for some reason. I don't think she'll find the success in a WM group tho...she's probably better off just staying.
 

RainbowDevil

Lucifers Favorite Son
.
Joined
11 November 2018
Messages
5,597
Reactions Received
18,445
Points
4,416
Location
Serbia
Fandom
Multi-king
Gender
Male
Ship
1612394935584.png

Damn, that's some fat views right there
 

maruberry

I offer free hugs
.
Joined
18 November 2018
Messages
13,290
Reactions Received
41,333
Points
28,742
Location
confusion
Gender
Non-Binary
Pronouns
He/They
Ship
Wreck
She isn't? I mean she doesn't have that many singing parts and such but she did have an entire dance break in SSoS and actually gets screen time. She-s also extremely popular internationally for some reason. I don't think she'll find the success in a WM group tho...she's probably better off just staying.
true, I'd only be happier if the WM group is genuinely amazing.... which isn't THAT likely!

Chaeyeon yeah she got the dance break in SSoS, but that's been just about it! She is back line or edge in the choreo WAYYY too often, she is badly styled like 90% of the time (especially her haircut)

I'm not gonna say she is BADLY treated, bcs she clearly isn't! BUT... I think she could be treated a lot better! + I honestly feel like she suits cute concepts a lot better than girlcrush ones funnily enough, but in IZ*ONE they tend to not really let her shine in those
 

VillageIdiot

Doing The Lord's Twerk
.
.
Joined
7 November 2018
Messages
18,075
Reactions Received
59,425
Points
23,344
Location
Champagne Supernova
Fandom
Toxic
Gender
Female
Pronouns
She/Her/Drama Kween
Ship
From an outsiders POV, it seems really dumb to disband them. The j members might have to go home and they'd take a hit in Japan, but it's worth it. Hopefully Mnet can buy out most of the girls contracts.

Although I wonder if we'd see more fromis if IZ*ONE disbanded. Damn Pledis
 

Darkseid

Naevis Calling
.
.
.
Joined
10 November 2018
Messages
22,959
Reactions Received
108,824
Points
6,901
Location
Kwangya
Gender
Male
Ship
Even if IZ*ONE doesn't disband, I can't see all 12 girls staying, I doubt all companies would want to miss out on cashing in with their prized prospects. And I really don't know how possible it would be for the Japanese members :sadcat:

I hope I'm wrong tho.
 

maruberry

I offer free hugs
.
Joined
18 November 2018
Messages
13,290
Reactions Received
41,333
Points
28,742
Location
confusion
Gender
Non-Binary
Pronouns
He/They
Ship
Wreck
Even if IZ*ONE doesn't disband, I can't see all 12 girls staying, I doubt all companies would want to miss out on cashing in with their prized prospects. And I really don't know how possible it would be for the Japanese members :sadcat:

I hope I'm wrong tho.
Tbh I feel like the deal with the Japanese members is easier than with the Korean ones...
If the Japanese members wanted to stay, I don't think there is much the japanese side of things could do to make them leave.

They would just do what... return to AKB, graduate really fast and then fly back to Korea to resign

Although that seems like a very unlikely scenario lmao
 

Darkseid

Naevis Calling
.
.
.
Joined
10 November 2018
Messages
22,959
Reactions Received
108,824
Points
6,901
Location
Kwangya
Gender
Male
Ship
Tbh I feel like the deal with the Japanese members is easier than with the Korean ones...
If the Japanese members wanted to stay, I don't think there is much the japanese side of things could do to make them leave.

They would just do what... return to AKB, graduate really fast and then fly back to Korea to resign

Although that seems like a very unlikely scenario lmao
They might wanna finish up their AKB stuff, graduate and move on to other activities like so many J-idols do lol, well I can see Nako and Hitomi still staying but Sakura is probably a lock as the new AKB center until she graduates and she'll surely be successful solo so it's hard to say lol.

As for the Korean members yep, I doubt all companies will be able to come to an arrangement, Starship esp has got to want Wonyoung/Yujin for their new gg, they'll probably debut one soon too since it's been a while since WJSN.
 

maruberry

I offer free hugs
.
Joined
18 November 2018
Messages
13,290
Reactions Received
41,333
Points
28,742
Location
confusion
Gender
Non-Binary
Pronouns
He/They
Ship
Wreck
They might wanna finish up their AKB stuff, graduate and move on to other activities like so many J-idols do lol, well I can see Nako and Hitomi still staying but Sakura is probably a lock as the new AKB center until she graduates and she'll surely be successful solo so it's hard to say lol.

As for the Korean members yep, I doubt all companies will be able to come to an arrangement, Starship esp has got to want Wonyoung/Yujin for their new gg, they'll probably debut one soon too since it's been a while since WJSN.
To be honest a lot of ppl think Sakura might yeet out of AKB48 instantly one way or another.
AKB48 is.... going downhill at full speed

And that is putting it lightly
 

Darkseid

Naevis Calling
.
.
.
Joined
10 November 2018
Messages
22,959
Reactions Received
108,824
Points
6,901
Location
Kwangya
Gender
Male
Ship
To be honest a lot of ppl think Sakura might yeet out of AKB48 instantly one way or another.
AKB48 is.... going downhill at full speed

And that is putting it lightly
Yeah that's true lol, but she still has this sense of obligation to carry out her duties is what I feel from her, but even if she gets out quick, I think a successful solo modelling/acting career is just lying in wait for her in Japan and she'd definitely prefer it over IZ*ONE but anything could happen.
 

maruberry

I offer free hugs
.
Joined
18 November 2018
Messages
13,290
Reactions Received
41,333
Points
28,742
Location
confusion
Gender
Non-Binary
Pronouns
He/They
Ship
Wreck
Yeah that's true lol, but she still has this sense of obligation to carry out her duties is what I feel from her, but even if she gets out quick, I think a successful solo modelling/acting career is just lying in wait for her in Japan and she'd definitely prefer it over IZ*ONE but anything could happen.
It's definitely possible she could prefer a solo career in Japan over IZ*ONE, but if the extension was for 2 years for example or smth like that, not quite a full usual kpop contract length.... She might just go for it tbh. A thing I really wanna note, is that Sakura has really gone in on improving herself in Korea, even more than Nako and Hii-chan I would say. She has been concentrating on dancing and singing lessons a LOT, which does KINDA indicate to me that she wishes to continue doing SOMETHING idol-ish y'know

Tbh I dunno if Sakura has that feeling of obligation for the 48g any more. Basically all other big names who you would think would also be obligated have jumped ship. Not to mention her ranking no.3 in the 2018 sousenkyo really hit her hard.

it's hard to tell WHAT exactly she wants due to her really being a pro idol. We don't know whether she would like to be in IZ*ONE, be in HKT48, be in both, be in none of them.... I have honestly no clue.
 

yeji

❧@bulletproof is the noora to my eva
.
.
.
.
.
Joined
9 October 2018
Messages
50,628
Reactions Received
142,326
Points
40,286
Location
loonaverse into the cosmic world & flover garden ღ
Fandom
arianator
Gender
Female
Pronouns
she/her
Ship
Wreck
I am dreading this so much
 

Create an account or login to comment

You must be a member in order to leave a comment

Create account

Create an account on our community. It's easy!

Log in

Already have an account? Log in here.

Users who are viewing this thread