Appreciation So Jaden Jeong's boy group OnlyOneOf are actually so good! (1 Viewer)

Darkseid

Naevis Calling
.
.
.
.
Joined
10 November 2018
Messages
22,960
Reactions Received
108,816
Points
6,901
Location
Kwangya
Gender
Male
Ship
Apparently these boys trained under BBC too, so they were supposed to be Loona's brother group, unfortunately they got moved to another agency, and due to the circumstances and manner of how Loona's former creative director Jaden Jeong left BBC, deleting Loonatheballad on the way out, many Orbits felt bitter and OnlyOneOf had to face some hostility for some time too. Anyway, that seems to have passed now.

OnlyOneOf is a name I had been confusing with ONF for a long time, thinking they're the same group until I randomly saw a Youtube video and corrected my mistake :lisalaugh:

So anyway, I started watching some OnlyOneOf songs/MVs, and they're actually so damn good :nakypog:
Like Jaden might be shady, but he is great with building an image/lore and choosing the best kind of songs to represent the group. OnlyOneOf songs/MVs are very unique- they are moody but don't stray into emo/angsty boy group territory- they are performance driven but rely on lyrics and melody instead of your random beat drop. Even the subject matter of their songs is different from your typical boy group affair.

Their MV descriptions also give severe Loona flashbacks lol, while they debuted all members at once instead of a solo for each member like Loona, they very much feel like pre-eclipse Loona in terms of their hype/popularity right now.

Anyway check out some of their stuff:



Also they have the most anime boi looking Kpop idol I've seen who will immediately grab your attention lol- Junji.


@Boy Group
 

Myco

Ace of Hearts
.
.
.
Joined
3 November 2018
Messages
30,006
Reactions Received
76,004
Points
22,394
Location
Beat Interactive
Gender
Male
Pronouns
He/Him
Haven't liked their most recent stuff but savanna and sage were amazing titles with great b-sides.

Also it's most definitely misheard lyrics but for savanna no matter what I hear "I don't give a shit (actually shake) what they think about us" and "like a bitch (actually beach) from savanna" :wimwim:
 

Myco

Ace of Hearts
.
.
.
Joined
3 November 2018
Messages
30,006
Reactions Received
76,004
Points
22,394
Location
Beat Interactive
Gender
Male
Pronouns
He/Him
Haven't liked their most recent stuff but savanna and sage were amazing titles with great b-sides.

Also it's most definitely misheard lyrics but for savanna no matter what I hear "I don't give a shit (actually shake) what they think about us" and "like a bitch (actually beach) from savanna" :wimwim:
oh wait nvm forget about the first sentence I did like their recent sutff too :haylul:
 

Darkseid

Naevis Calling
.
.
.
.
Joined
10 November 2018
Messages
22,960
Reactions Received
108,816
Points
6,901
Location
Kwangya
Gender
Male
Ship
Haven't liked their most recent stuff but savanna and sage were amazing titles with great b-sides.

Also it's most definitely misheard lyrics but for savanna no matter what I hear "I don't give a shit (actually shake) what they think about us" and "like a bitch (actually beach) from savanna" :wimwim:
Lmao yeah I just assumed it was I don't give a shiiiiit but then I looked up lyrics on Spotify and it was written I don't give up shake lol wut :wimwim:

oh wait nvm forget about the first sentence I did like their recent sutff too :haylul:
Yeah lmao I actually like almost all their stuff tho Sage and Dora Maar are my faves so far, and ofc Junji world domination pls :queen:
 
  • Like
Reactions: Cinnamon and Myco

Myco

Ace of Hearts
.
.
.
Joined
3 November 2018
Messages
30,006
Reactions Received
76,004
Points
22,394
Location
Beat Interactive
Gender
Male
Pronouns
He/Him
Lmao yeah I just assumed it was I don't give a shiiiiit but then I looked up lyrics on Spotify and it was written I don't give up shake lol wut :wimwim:



Yeah lmao I actually like almost all their stuff tho Sage and Dora Maar are my faves so far, and ofc Junji world domination pls :queen:
the only title i actually disliked so far was dora maar :haylul:
 

Darkseid

Naevis Calling
.
.
.
.
Joined
10 November 2018
Messages
22,960
Reactions Received
108,816
Points
6,901
Location
Kwangya
Gender
Male
Ship
the only title i actually disliked so far was dora maar :haylul:
Smh if I didn't like Dora Maar I wouldn't even have checked out the rest of their stuff :jisoosmh:
Why doesn't it have an MV tho :sadcat:
 
  • Like
Reactions: Cinnamon and Myco

Myco

Ace of Hearts
.
.
.
Joined
3 November 2018
Messages
30,006
Reactions Received
76,004
Points
22,394
Location
Beat Interactive
Gender
Male
Pronouns
He/Him
Smh if I didn't like Dora Maar I wouldn't even have checked out the rest of their stuff :jisoosmh:
Why doesn't it have an MV tho :sadcat:
idk, it has this tho :wimwim:
 

Tickita

𝕄𝕞𝕞𝕙 𝕄𝕞𝕞𝕙. 🌹
.
Joined
29 January 2020
Messages
11,935
Reactions Received
18,812
Points
7,131
Location
Making hella noise for the takeoff
Website
tickita.carrd.co
Fandom
KingCassie
Gender
Female
Pronouns
she, her, auntie

RainbowDevil

Lucifers Favorite Son
.
Joined
11 November 2018
Messages
5,597
Reactions Received
18,441
Points
4,416
Location
Serbia
Fandom
Multi-king
Gender
Male
Ship
Ye they are pretty good. They have some good b-sides too. I reviewed their entire first album when I was still Press.
 

Wingfrost

Answer for SOTY
.
Joined
4 November 2018
Messages
9,496
Reactions Received
20,573
Points
7,826
Gender
Female
Ship
I think I’m the only boy group stan that doesn’t like any of their songs :jisoosmh: :facepalm:
 

Darkseid

Naevis Calling
.
.
.
.
Joined
10 November 2018
Messages
22,960
Reactions Received
108,816
Points
6,901
Location
Kwangya
Gender
Male
Ship
I think I’m the only boy group stan that doesn’t like any of their songs :jisoosmh: :facepalm:
Lmao maybe I like their songs because I’m not a boy group stan :jisoosmh:
 

Darkseid

Naevis Calling
.
.
.
.
Joined
10 November 2018
Messages
22,960
Reactions Received
108,816
Points
6,901
Location
Kwangya
Gender
Male
Ship
maybe they’ll pull you into bg stanning life :jenniesmug:
I do casually listen to a lot of bgs actually :jenniesmug:
Mostly titles tho, not B sides unless it's NCT/SuperM or older groups like BigBang/Suju/TVXQ lol.

But I rarely stan coz I need that gg stan experience :rosesmug:

When I had to research OOO for work I totally fell in love with Sage.
Also, have they let Junji stop being Cousin It yet? Poor man had to be led around by his members the last time I saw their content.
Yeah I think my first exposure to them was A Song of ice and fire, and I was kinda mixed on it.
Later when I came back, I got to listen to Dora Maar and Sage and loved them both, and now I like all their songs lol.

And I think I clicked on a video due to a Junji thumbnail in the first place, that hair is quite something.
 

eclipsoul

KS' #1 The Chaser enthusiast
.
.
Joined
14 October 2019
Messages
16,107
Reactions Received
32,408
Points
24,656
Location
Poland
Fandom
Orbit
Gender
Female
Pronouns
she/her
this song is so good :sj_weary: i don't know if that long haired guy came up with this hairstyle on his own but if it wasn't his idea then i feel really bad for him tbh i don't think i would be able to perform with hair covering my eyes all the time
 

VillageIdiot

Budding Sky Drowner, Professional Debbie Downer
.
.
Joined
7 November 2018
Messages
17,628
Reactions Received
58,443
Points
24,894
Location
Fields of Blue
Fandom
JayWhyPee
Gender
Female
Pronouns
She/Her/Drama Kween
Ship

Darkseid

Naevis Calling
.
.
.
.
Joined
10 November 2018
Messages
22,960
Reactions Received
108,816
Points
6,901
Location
Kwangya
Gender
Male
Ship
this song is so good :sj_weary: i don't know if that long haired guy came up with this hairstyle on his own but if it wasn't his idea then i feel really bad for him tbh i don't think i would be able to perform with hair covering my eyes all the time
Yeah I loved Angel too although it seems different to their usual style :sj_weary:
Lmao he gave up his vision for some popularity :lisalaugh:
He attracts most stans in the group, shame he can't see them :rosesmug:

...they aren't?
Apparently not :lisalaugh:
ONF supposedly stands for ON/OFF while this is OnlyOneOf.
ONF are in the same company as B1A4 and Oh My Girl, while OnlyOneOf are a Jaden Jeong project lol.
 

eclipsoul

KS' #1 The Chaser enthusiast
.
.
Joined
14 October 2019
Messages
16,107
Reactions Received
32,408
Points
24,656
Location
Poland
Fandom
Orbit
Gender
Female
Pronouns
she/her
Lmao he gave up his vision for some popularity :lisalaugh:
He attracts most stans in the group, shame he can't see them :rosesmug:
good thing jaden left blockberry creative before he even thought of doing that to a loona member :pepecross:
 

Users who are viewing this thread